« květen 2017 | Main | červenec 2017 »

13 posts from červen 2017

30/06/2017

Den dětí na hřišti PwC 28. 6. 2017

IMG_1128Smyslem celé akce bylo ukázat dětem našich zaměstnanců, kde jejich rodiče pracují, a samozřejmě se pobavit, užít si nejrůznější hry a soutěže. Už po poledni byly přípravy v plném proudu. Nafukoval se hrad a chystaly pastelky. Uhlídat 129 dětí není jen tak, ale my nejsme žádná ořezávátka a navíc jsme přibrali spoustu pomocníků. Prostor vedle našeho olivovníku se stal dočasným parkovištěm pro kočárky a v 15:00 se obvyklý zvuk klávesnic, kopírek a kávovarů začal měnit v dětský jásot. Hned jak děti dorazily, dostaly barevné náramky a kartičky se soutěžními stanovišti. S kartičkami pak mohly soutěžit a po splnění úkolů byly odměněny razítkem a sladkou odměnou.

 

Budova byla strategicky rozdělená na dva tábory, aby si ti nejmenší měli kde hrát a mládí se nenudilo. Třetí patro se stalo překážkovou dráhou nejrůznějších disciplín. Dělala se zvířátka z balónků (had byl nejautentičtější), lovily se rybičky, házelo se balónky, kreslilo na obličej, střílelo z luku (konec byl gumový, žádné krveprolití se tedy nekonalo) a druhá část „hřiště“ zaměstnala všelijakými stavebnicemi budoucí detektivy, co rádi spojují kousky dohromady. A tam přišla i nostalgie. Jeden stoleček byl zaplaven modrými a bílými kousky stavebnici Seva. Tu si budou moci dobře pamatovat jak rodičové, tak i nerodičové ze svého dětství. Já na chvíli neodolala a šla si postavit domeček. Třetí patro skrývalo ještě jednu vychytávku, a to tištění fotek na placky. Ač by se tato aktivita mohla zdát vhodná primárně pro děti, řadu zaplnil i slušný počet dospěláků, kteří nejspíš taky chtěli svou placku s Elzou z Ledového království či Transformers (nebudu lhát, i já jednu mám).

IMG_1260Experience centrum, obvykle sloužící pro spolupráci s klienty na vývoji chytrých řešení, se tentokrát proměnilo ve skvělý  zážitek pro naše miniklienty. Velká obrazovka posloužila pro X-box hry, kde si děti mohly zalétat letadlem ovládaným vlastním tělem. A co by to bylo za akci bez hudby? Nechyběl mixážní pult s DJem, který trochu rozhýbal i mě.

Spousta pozic v naší firmě má velmi specifické názvy a celkově není vždy snadné popsat, co kdo dělá. Proto jsem se rozhodla pro takový malý výzkum a šla se zeptat dětí, jestli ví, co jejich mamka či taťka ve firmě dělají za práci. Jak se dalo předpokládat, většina kroutila hlavou a krčila rameny, že nemá tušení. Našlo se ale i pár dětí, které v tom měly jasno. Neteř Lucky z Auditu ví přesně, co Lucka v práci dělá: „Kontroluje lidi, aby nepodváděli.“ Mezi další odpovědi patřilo: „Vydělává penízky“; „Pracuje s počítačem“; „Telefonuje“, či „Dělá koláče“ (jelikož bez práce žádné nejsou), což jsou vlastně také správné odpovědi. A koláče tam zrovna byly. Ke svačině.

V 17:00 začal velký shon, když všichni vyběhli ven na trávník, kde čekala vysokozdvižná plošina. Nejednalo se tu o požár, nýbrž o zlatý hřeb odpoledne, focení. Ale ne jen tak ledajaké. Rodiče s dětmi podle rozmístěných kuželů vytvořili logo PwC. Organizace byla divoká, děti hledaly své pozice a rodiče zas své děti. Nicméně se všichni nakonec našli a obrázek na památku se parádně vyvedl. Co říkáte?

Spolecna PWC 2

A jaké je závěrečné shrnutí?

  • 129 dětí
  • 180 vytisknutých placek
  • 12 zaparkovaných kočárků, 8 koloběžek / tříkolek
  • 21 vypitých lahví rychlých špuntů
  • 5 týdnů bylo nejmladšímu účastníkovi
  • 15 let nejstaršímu
  • 1 živé PwC logo
  • NESPOČET úsměvů

Vysvětlit dětem, co jejich rodiče v PwC dělají a proč tam často chodí, by asi byla pořádná fuška. Snad jsme jim ale Dnem dětí u nás alespoň ukázali, na jakém hřišti si hrají přes týden jejich rodiče a že se na něm schází fajnová parta dospěláků.

Autor: Lucie Šindelářová

Pocházím z Ústí nad Labem a už když jsem v pěti letech hrála anglické pexeso, jsem věděla, že chci dělat jazyky. Vystudovala jsem tedy Anglický jazyk a literaturu na PF UJEP, ale jelikož mi k srdci přirostla morfologie a ne Shakespeare, dále jsem pokračovala studiem Anglické filologie na FF MU. Vypadalo to, že ze mě bude paní učitelka, ale místo vysvětlování předpřítomného času jsem se rozhodla jít kreativnější cestou. Do marketingu PwC jsem nastoupila v únoru 2017 a věnuji se především psaní a úpravě textů a překladům, které se snažím protkat trochou humoru

28/06/2017

Lístek do kina nás letos vyjde na 128 Kč. Nejdražší návštěva kina je ve Švýcarsku, proti Česku trojnásobně

Za lístek do kina letos zaplatíme v průměru o necelou korunu méně než loni. Stát by tak měl průměrných 128 korun. Loňský a předcházející roky se vyznačovaly nízkou inflací, v následujících čtyřech letech očekáváme zdražování mezi jedním a třemi procenty, což představuje nárůsty v řádu jednotek korun. Ukázala to studie společnosti  PwC Global Entertainment & Media Outlook 2017 – 2021.

Za zhlédnutí filmu v České republice dáme průměrně 128 korun. Příští rok se očekává lehké navýšení ceny na 129 korun. Jde však o průměrnou částku, a je tedy třeba brát v potaz rozdíl cen mezi malým lokálním kinem a moderním multiplexem s nejnovějšími technologiemi, který může být v řádu stokorun.

„Český trh je celkově stabilní. Domácí filmy mají stále relativně velký podíl na příjmech ze vstupného, po většinu let okolo 20 %, loni to bylo zejména díky komedii Anděl Páně 2 dokonce téměř 30 %. Celkově však pochopitelně dominuje hollywoodská produkce,“ říká Monika Šilleová, specialistka na zábavní průmysl a média ze společnosti PwC ČR.

„Promítací sektor zpomaluje zavádění plné digitalizace, které je pomalejší než v ostatních zemích. Ze 770 pláten jich stále 300 není digitálních. Ani za čtyři roky jich podle našich předpovědí stále více než 200 nebude digitálních,“ upozorňuje Monika Šilleová.

O něco více než v České republice zaplatí za návštěvu kina diváci v Maďarsku, levnější je naopak v Polsku. Výrazně vyšší ceny než v České republice jsou v Rakousku, Německu či Velké Británii, resp. ve všech sledovaných západoevropských zemích.

Kolik stojí lístek do kina ve světě? (v Kč)

Polsko

115

USA

215

Česká republika

128

Španělsko

163

Maďarsko

139

Německo

232

Itálie

172

Velká Británie

238

Rusko

94

Austrálie

250

Čína

114

Japonsko

299


Vůbec nejdražší filmový zážitek si odnesou návštěvníci kin ve Švýcarsku, kde se cení na 395 korun. Vysoká cena je dána zejména celkově vysokou cenovou hladinou Švýcarska oproti jiným zemím. Dlouhodobě vysoké ceny vstupného má Švédsko, v průměru zhruba 308 korun za lístek, či Dánsko (307 Kč). Naopak vůbec nejlevnější jsou kina v Pákistánu, kde stačí k návštěvě pouhých 11 korun. Do 50 korun si film v kině užijete i v Indii, Egyptě či Keni.

„Česká republika se těší i pozici zajímavé lokace pro zahraniční filmové produkce, ať už jde o filmy nebo televizní seriály. Mezi ně patřili například seriál Tři mušketýři nebo film Anthropoid,“ dodala Monika Šilleová.

26/06/2017

Firemní podvody pro začátečníky aneb Jak odkrývá zločin Forenzní oddělení PwC

Podvody se ve firmách dějí a jen tak se to nezmění. To je fakt. Většina firem si ale myslí, že se jich takové skutečnosti netýkají a že jsou dostatečně opatrní na to, aby se jim něco takového stalo. Opak je nicméně pravdou. Obětí podvodu se podle PwC Crime Survey 2016 stala v zemích CEE každá třetí firma. V průměru ji jeden jediný takový podvod vyjde na 200 000 USD, tedy kolem více než 4,5 milionu korun. Že byste si takového podvodu dříve či později všimli? Možná později, spíše pozdě. Jeho detekce totiž průměrně netrvá ani týdny, ani měsíce, ale více než tři roky. Není to jako vykrást banku, vzít peníze a vypařit se. Dnes jsou podvody sofistikované, dlouhodobé a pro firmu velmi bolestné. Nejsou ale natolik sofistikované, aby se je nepodařilo odhalit, a už pouhý monitoring a snaha o prevenci snižuje případné ztráty na polovinu. Právě proto je důležité spolupracovat s profesionály a konzultovat nejvyšší možnou ochranu a obranu proti potenciálnímu útoku, ať už zaměstnavatel někoho ze zločinu ve firmě podezřívá, či nikoliv. Podvody se mohou odehrát jak ve velkých, tak v malých firmách. Dle studií jsou ztráty u malých i velkých podniků stejné. Rozdíl je ale v tom, že zatímco pro velkou firmu může mít podvod za následek ztrátu reputace a klientů, pro malé může vést i k bankrotu. A jak kvete kriminalita v českých firmách? Hojně. 35% českých firem má bohužel zkušenost (a často ne jednu) se zaměstnanci-podvodníky. A co se s tím dá dělat? Jednoduše přijít za námi.

Ve Forenzním oddělení se zabýváme různými druhy podvodů od fiktivních zaměstnanců v malých továrnách přes komplexní podvody v managementu až po mezinárodní arbitráže a rozsáhlé soudní spory. V zásobě máme spoustu chytrých analytických a vizualizačních nástrojů a řešení k detekci podvodů. Pojďme si to uvést na příkladu.

Tabulka1
Tento model umožňuje vidět dodavatele nějakého zboží pro firmu (sloupec) a nákupčí z klientovy firmy, kteří od dodavatelů něco odebírají (barvy). Výška sloupce určuje množství peněz, které manažer dodavateli za zboží zaplatil, tloušťka říká, v kolika fakturách. Je normální, že od dobrého osvědčeného dodavatele odebírá zboží více nákupčích. U čtyřech označených sloupců si lze ale všimnout, že od těchto dodavatelů odebírá pouze oranžový nákupčí (či jeho červený podřízený). Navíc ve velmi podobném, celkem velkém objemu. Proč to asi oranžový nákupčí dělá? Ukázalo se, že čtyři firmy jsou smluvené a s pomocí nákupčího střídavě vyhrávají šťavnatá výběrová řízení. Stačí jeden užitečný nástroj, oko odborníka a podvod je odhalen. Zločiny ve firemně se ale dají odhalit i jinak.

Tabulka2
Na obrázku výše je jiná forma vizualizace, tentokrát faktur. Každé kolečko představuje fakturu vystavenou dodavatelem, barva označuje nákupčího, který od tohoto dodavatele odkoupil nějaké zboží. Takové faktury se samozřejmě vystavují průběžně, v různých časových intervalech a za různou cenu. Růžová kolečka ale představují faktury, které byly z nějakého důvody vystaveny všechny ve stejných časových intervalech, často ve stejný den a s částkou těsně pod hranicí firemního schvalovacího limitu (při vyšší částce už by fakturu nemohl schválit samotný nákupčí). Jednoduchá vizualizace, půl minuty na prozkoumání a podvod je na světě. Takto jednoduše a efektivně lze s naší pomocí předcházet potenciálním zločinům a odhalit ty existující. V obrazech se není třeba umět orientovat, stačí hledat vzorec.

Na těchto nástrojích jsme usilovně pracovali a vylepšovali je několik letVýše uvedené příklady jsou jen dva z několika desítek testů a scénářů, které prověřujeme. Pokud nyní přijde klient s prosbou o přehled transakcí a peněžních operací, po předání firemních dat jsme takové řešení s okamžitou identifikací podvodu schopni dodat do jednoho týdne. Celý proces je automatizovaný. Navíc díky spolupráci s několika technickými univerzitami pozvolna implementujeme prvky umělé inteligence, takže se tento nástroj postupně sám učí a dokáže rozpoznat opakované vzorce podvodů.

S čím dalším dokážeme ve Forenzním oddělení pomoci? Podívejte se na naše stránky a prohlédněte si rozsah naší expertízy. Láká vás práce, kde dopomáháte spravedlnosti a zároveň máte přístup k ultra moderním technologiím a chytrým řešením? To je dobře, protože naše Forenzní oddělení hledá na stáž nové posily! Více o práci najdete zde.

21/06/2017

Přední ISO SAM auditor posílil tým PwC ČR

Jakub Vlček, tvůrce standardů v oblasti Software Asset Manangementu (SAM), normy ISO/IEC 19 770, tvůrce interních směrnic významných firem i státních institucí a jeden ze dvou celosvětově certifikovaných ISO SAM auditorů, posílil tým oddělení Řízení rizik poradenské společnosti PwC Česká republika. Klientům bude radit zejména v oblasti licenčních podmínek a řízení softwarových aktiv. Zároveň bude klienty bránit při „přátelských auditech“ ze strany výrobců software. V neposlední řadě bude prostřednictvím PwC ČR nadále školit problematiku SAM a i samotného ISO/IEC 19 770.

PwC_Jakub Vlček„Málokdo čte licenční podmínky softwaru, který používá. Nedělají to lidé u programů v hodnotě pár tisíců korun, ale ani firmy u řešení v řádu desítek milionů,“ uvedl Jakub Vlček.

Jakub Vlček (38) má více než sedmnáctiletou praxi jako mezinárodní SAM a SOM auditor, kouč a konzultant. Dlouhodobě se věnuje zákonným normám a licencování v oblasti ICT a SAM. Je jedním ze dvou mezinárodně certifikovaných auditorů normy ISO/IEC 19 770 na světě. Jakub Vlček vystudoval Vysokou školu obchodní v Praze. Má 2 děti. Volný čas tráví nejraději s nimi nebo při sportu. Aktivně se věnuje bojovým sportům, boxu a atletice. Je členem a manažerem Reinders MMA.

OECD zveřejnila pracovní verzi Směrnice k obtížně ocenitelným nehmotným aktivům

Pracovní verze Směrnice k obtížně ocenitelným nehmotným aktivům (angl. Hard-to-Value Intangibles, HTVI) zveřejněná OECD řeší otázku informační asymetrie mezi daňovými poplatníky a daňovými správami. Hlavní myšlenkou Směrnice je umožnit daňovým správám považovat výsledky transakcí zjištěné ex-post za důkazy ve vztahu k ujednáním o převodních cenách, která byla nastavena ex-ante. Na základě těchto ex-post výsledků transakcí pak daňové správy mohou za určitých okolností doměřit daň související s naceněním převodu HTVI. Směrnice popisuje principy, které by se měly aplikovat na HTVI, a uvádí praktické příklady. Pracovní verze nepředstavuje jednotný názor navrhovatelů a je otevřena připomínkám odborné veřejnosti do konce června 2017.

 

Natalia Pryhoda

Director

 

19/06/2017

PwC ČR jmenovala tři nové partnery, posiluje v regionech

Poradenská společnost PwC Česká republika jmenovala od července 2017 tři nové partnery. Jan Brázda bude v rámci Poradenských služeb PwC zastřešovat kapitálové a infrastrukturní projekty v Česku a na Slovensku se zaměřením na financování těchto projektů. Michal Stránský povede ostravskou pobočku PwC ČR a bude odpovědný za Auditorské služby na Moravě. Tomáš Urbášek povede brněnskou kancelář PwC ČR a zároveň bude mít na starosti daňové a právní služby v moravském regionu.

„Středoevropský region přinese v následujících letech příležitosti pro řadu velkých investičních a infrastrukturních projektů, z nichž většina může být privátně financována, tak jak je to na západě běžné. Česká republika zatím v této oblasti příliš nedominovala, ale očekávám, že se to změní,“ říká ke svému jmenování Jan Brázda. Věnovat se bude zejména financování projektů, ať již formou partnerství soukromého a veřejného sektoru (PPP a koncese), tak i zcela privátně financovaným stavbám na zelené louce či financování nákupu firem a jejich refinancování.  Regionální tým, který vede, má působnost v Česku, na Slovensku i v dalších zemích střední a východní Evropy.

„Téměř dvě desítky let, které působím v Brně, mi umožnily vybudovat si velmi blízké vazby se zdejšími firmami a podnikateli. Zároveň za tu dobu přišla do moravské metropole řada významných zahraničních společností. I díky jejich přítomnosti si Brno vydobylo výjimečnou pozici v očích investorů,“ říká Tomáš Urbášek, který bude mít na starosti prohlubování vztahů se zdejšími klienty a jejich podporu v důležitých podnikatelských situacích.

„Ostravsko je velmi dynamicky se rozvíjející region. Těším se na užší spolupráci se zdejšími firmami, dlouhodobě pomáháme prosadit se v Česku i v zahraničí,“ říká Michal Stránský. Osobně se bude věnovat zejména klientům ze sektorů dopravy, logistiky a farmaceutického průmyslu a obecně tuzemské firmy vlastněné zdejšími podnikateli.

Jan Brázda (36) nastoupil do týmu Korporátních financí a transakcí PwC ČR v roce 2005, později přesídlil na několik let do londýnské kanceláře PwC UK. Je absolventem Vysoké školy ekonomické v Praze a Arizona State University a držitelem CFA kvalifikace. Jan Brázda je ženatý, má několikaměsíční dceru a ve volném čase cestuje, surfuje, potápí se anebo jen pracuje na zahradě.

Tomáš Urbášek (42) vykonává daňové poradenství již 20 let.  Čtyři roky působil také jako asistent auditora. Specializuje se na oblast mezinárodního a domácího zdanění, daňových struktur a procesů. Vystudoval ekonomii na Masarykově univerzitě v Brně a mezinárodní daňové právo na Wirtschaftsuniversität ve Vídni. Je členem Komory daňových poradců ČR a Asociace autorizovaných účetních (FCCA). Tomáš Urbášek se ve volném čase věnuje cyklistice, cestování, horské turistice.

Michal Stránský (39) je v PwC již 13 let. Začínal v ostravské kanceláři, kam se před třemi lety vrátil po tříleté stáži v kanceláři PwC v Oslu. Tam se věnoval především auditům nadnárodních skupin kotovaných na burzách po celém světě. Dále se zabýval audity a poradenstvím souvisejícím s primárními veřejnými emisemi akcií (IPO). Je absolventem Ekonomické fakulty VŠB-TU Ostrava a je rovněž členem Asociace autorizovaných účetních (FCCA). Michal Stránský je ženatý a má pětiletou dceru. Ve volném čase chodí po horách nebo lyžuje.

16/06/2017

Long-awaited news in the VAT area is just around the corner

A bill which amends some of the taxation laws including the VAT Act has been signed by the President on 28 April 2017. The amendment of the VAT Act comes into force on the 15th day following its publication in the Collection of Laws. Since the date of publication was on 16 June 2017, the amendment will come into force on 1 July 2017. Please find below the summary of the most important changes in the VAT area.   

You can find more information in the attached newsletter. 

VAT Flash_ENG

Download VAT_Flash_June 2017

If you would like to obtain more information, please contact Martin Diviš, tel: +420 251 152 574.

 

Novinky v oblasti DPH jsou již za dveřmi

Dlouho očekávaný návrh zákona, kterým se mění některé zákony v oblasti daní, mimo jiné i zákon o DPH, byl 28. dubna 2017 podepsán prezidentem. Novela zákona o DPH nabývá účinnosti 15. dnem po dni vyhlášení ve Sbírce zákonů ČR. Vzhledem k datu vyhlášení 16. června 2017 nabude novela účinnosti 1. července 2017. Přinášíme vám souhrn nejdůležitějších změn v oblasti DPH, které novela přináší.  

Podrobnosti naleznete v přiloženém dokumentu.

VAT Flash_CZ
Download VAT_Flash_červen 2017

Pro více informací, prosím, kontaktujte Martina Diviše, tel: +420 251 152 574

Hotel v Praze letos zdraží v průměru o 4 % na 2250 Kč za noc, a zařadí se tak mezi šest evropských měst s nejrychlejším růstem výnosů na pokoj

Průměrná obsazenost pražských hotelů loni dosáhla 76,9 %. Pokračovala tak v rostoucím trendu předchozího roku (2015) plného významných sportovních událostí a překonala i hodnoty předkrizového roku 2007. Dle studie PwC Trendy evropského hotelnictví 2017 a 2018 (European cities hotel forecast for 2017 and 2018) by měla obsazenost růst i v následujících letech. Letos by měla dosáhnout 78,2 % a v roce 2018 pak 78,5 %. Z pohledu hoteliérů by letos měla Praha patřit mezi šest nejzajímavějších měst v Evropě. Roční růst výnosů na jeden pokoj (tzv. RevPAR) by měl letos vzrůst o 5,5 %. Před Prahu se dostaly Porto (14,8 %), Dublin (8,7 %), Budapešť (6,8 %), Madrid (5,9 %) a Lisabon (5,6 %).

Průměrná cena za jeden hotelový pokoj v Praze dosáhla loni podle studie PwC 2169 Kč, letos podle předpovědi vzroste o necelá 4 % na přibližně 2250 Kč. Česká metropole však zůstane po Budapešti stále nejlevnějším ze sledovaných evropských velkoměst.

                „Pražský hotelový trh těží z příznivého výhledu české i evropské ekonomiky. Navíc je Praha v rámci evropských metropolí vnímána mezi ty bezpečnější, což jí přidává body jak u turistů, tak i obchodních cestujících. Navzdory absenci významných sportovních či kulturních událostí rostla loni výnosnost pražských hotelů. Postarali se o ni zejména domácí návštěvníci, ale i zahraniční turisti, kteří dostatečně vykompenzovali pokles zájmu ze strany tradiční ruské klientely,“ říká Jan Musil, odborník PwC ČR na hotelnictví.

Luxusní hotelový segment je v české metropoli na vzestupu. Praha má v současné době okolo 50 pětihvězdičkových hotelů a přibližně 200 čtyřhvězdičkových. Několik nových bylo otevřeno a také zrekonstruováno. Významný dopad na pražský hotelový trh má i sdílená ekonomika, prostřednictvím krátkodobých pronájmů turistům. Zatím se však tento dopad nepodařilo přesněji vyčíslit.

                „Růst hotelového trhu očekáváme po celý letošní rok. Posilující koruna by sice měla zahraničním návštěvníkům zdražovat ubytování, ale předpokládáme, že naopak ocení výhodu relativně bezpečné evropské metropole. Rostoucí poptávku asijských cestovatelů by měly podpořit i nové přímé letecké linky z Pekingu, Šanghaje a Chengdu. Do roku 2019 již nepředpokládám významný nárůst nových hotelových kapacit,“ dodává Jan Musil.

Obsazenost evropských hotelů

 

2014

2015

2016

2017*

2018*

1.

Londýn (83,0 %)

Londýn (82,1 %)

Dublin (82,5 %)

Dublin (83 %)

Dublin (83,8 %)

2.

Edinburgh (80,4 %)

Dublin (82,1 %)

Londýn (81,3 %)

Londýn (82 %)

Londýn (82,4 %)

3.

Paříž (80,3 %)

Edinburgh (81,4 %)

Amsterdam (78 %)

Amsterdam (78,3 %)

Barcelona (79,8 %)

4.

Dublin (78,3 %)

Amsterdam (78,1 %)

Berlín (77,1 %)

Praha (78,2 %)

Amsterdam (78,9 %)

5.

Amsterdam (77,2 %)

Paříž (76,4 %)

Praha (76,9 %)

Barcelona (77,9 %)

Praha (78,5 %)

6.

Belfast (76,1 %)

Berlín (76,4 %)

Barcelona (76,6 %)

Berlín (77,5 %)

Berlín (78,4 %)

7.

Berlín (74,2 %)

Barcelona (75,3 %)

Budapešť (75,1 %)

Budapešť (75,8 %)

Budapešť (77,7 %)

8.

Curych (73,2 %)

Praha (75,0 %)

Vídeň (74,7 %)

Porto (75,7 %)

Porto (77,6 %)

9.

Barcelona (73,0 %)

Lisabon (73,5 %)

Lisabon (74,2 %)

Lisabon (75 %)

Lisabon (76,1 %)

10.

Vídeň (72,0 %)

Curych (73,4 %)

Porto (73,5 %)

Vídeň (74,8 %)

Vídeň (75,5 %)

*prognóza PwC

Zajímá Vás, jaké budou letos a příští rok trendy evropského hotelnictví? Stačí se podívat na naší studii zde