Marketing z pohledu DPH #4 – příbaly ke zboží

MAD | Martin Diviš

Pod pojmem „příbal ke zboží“ si můžete představit například skleněný půllitr prodávaný spolu s kartonem piva či tužku přibalenou k časopisu. Získání příbalu je vždy podmíněno koupí jiného zboží.

Z pohledu DPH je důležité, zda příbal mění nebo nemění cenu základního balení (tzn. balení bez příbalu). Pokud příbal nemění cenu základního balení a i z pohledu účetnictví a výkaznictví ho poskytovatel považuje za dárek, příbal se považuje za dárek i z pohledu DPH a podléhá DPH pravidlům pro dárky (viz první díl našeho seriálu). Pokud příbal mění cenu základního balení, DPH se odvádí z ceny hrazené zákazníkem.

Pozor také na jiná než daňová omezení týkající se příbalů (například v případě cigaret).

Otázka k zamyšlení – jak postupovat v případě, kdy základní zboží a příbal podléhají různé sazbě DPH? (Pokud váháte s odpovědí, napište nám, rádi vám s nejasnostmi pomůžeme.)

Martin Diviš
Tax and Legal Services
E: [email protected]

Zajímají vás dopady DPH u různých forem marketingu? Podívejte se i na další díly našeho seriálu.