6a01b7c82cd82f970b0240a4c4c2a9200b

Experience Center má za sebou nejúspěšnější rok, volno bylo jen 2 dny

Zákulisí PwC | PwC Česká republika

V uplynulém roce proběhlo v pražském Experience Center 248 eventů. Rok samotný měl přitom jen o dva pracovní dny více. Ján Uriga, který Experience Center vede ale upozorňuje, že vytěžení prostoru není jen otázkou jeho obsazení, ale také o druhu akcí, které se budou v budoucnu v PwC konat.

6S9A0205 (4)

Jáne, jaká akce byla v posledním roce pro Experience Center nejnáročnější?

Takových, které si vybavím, bylo hned několik. Určitě bych jmenoval sérii několikadenních školení Data Analytics Academy a Digital UpSkillingu, které jsme pořádali nejen pro české ale i zahraniční týmy ze regionu CEE. Často navíc musíme vhodně sladit požadavky externích klientů a možnosti EC a stává se i to, že musíme prostor na poslední chvíli upravovat.

Další z těch logisticky náročnějších byla i akce České manažerské asociace, na které jsme měli velké množství hostů a u nás se konala její konferenční i společenská část, proto jsme se museli soustředit nejen na funkčnost prostoru během hlavní části, ale i následného networkingového večera u sklenky vína. Neméně zajímavá byla i příprava eventů pro RedBull a jejich Innovation Roadshow nebo workshop Customer Experience pro společnost MOL. Rád zmíním také podzimní velmi úspěšný Triptych (třídílný seriál workshopů), kde jsem po 3 večery pro 70 klientů hovořil o change managementu či human centric designu.

Můžete tedy říct, že je Experience Center plně vytěžené?

Stále platí, ze EC není jen o prostoru samotném, ale i o akcích, které v něm probíhají. Jsem moc rad, že stále více kolegu projevuje zájem xLoS spolupráci, jejíž cílem je zatraktivnění obsahu projektů pro klienty jak udělat obsah takovým, aby klienti chtěli s námi dělat projekty. Tedy cilem je projekt a spolupráce XLOS na projektech. Není to školicí místnost…

Co prostor znamená pro reprezentaci PwC?

V Praze i východní Evropě jde o unikátní projekt. Umožňuje nám propojovat různá oddělení a nabízet komplexnější xLOS řešení nejen pro kolegy, ale i pro externí firmy. Experience center nám umožňuje přeskupovat týmy napříč firmou. Zajímavou zkušeností jsou pak spolupráce našich kolegů z PwC s týmy jejich klientů. Rádi bychom v podobném modelu pokračovali, ale býváme omezeni prostorem.

DSC08211 (1) (1)

Jaké výhody přináší Experience Center byznysu PwC?

Umožňuje nám nadchnout nejen klienta, ale i jeho zaměstnance pro nová řešení, která jim PwC nabízí a doporučuje. Na projektech můžeme pracovat i společně. Firmy kladou stále větší důraz na implementaci nových technologií. Pro zaměstnance, a především starší generace zaměstnanců, ale bývá komplikované se s některými z nich sžít. Mohou cítit averzi ke změnám zažitých postupů. Experience Center nám umožňuje, abychom klienta na tyto změny lépe připravili, a dokonce ho pro ně nadchli. Proto dbáme o human centric metodologii, behaviorální impact analýzu, user experience atd.

Plánujete v dohledné době další změny? Jaké jsou plány EC na rok 2020?

Je to právě práce s klienty, kterou potřebujeme zintenzivnit. Dál se budeme rozvíjet v duchu naší BXT filozofie, tedy propojení byznysu, sdílení zkušeností a vytváření zážitku a technologií. Chceme lépe integrovat naše cíle v nabízení řešení PwC a jejich prezentaci klientovi, ideálně až do té míry, kdy budeme pro klienta jednoduše neodolatelní. Máme na stole novou strategii 2.0, která se dotýká tzv. Experience Consultingu. Agilita je zásadní podmínkou jakékoliv inovace i v našem EC. A máme úžasné kolegy a kolegyně, kteří toho umí hodně.  Přesto je vice jak jasné, že je potřeba personálně posílit naše klíčové role. Zároveň bych rad zintenzivnil prototypovou a startupovou mentalitu. Výzev je hodně. Energie a vášeň nechybí.