6a01b7c82cd82f970b0240a479e69f200c

Tým CTech jde bankám naproti, představuje Salesforce a drží se zásad „ohana“

Technologie | PwC Česká republika

Salesforce je nejrozšířenějším systémem pro řízení vztahů se zákazníky, takzvaným CRM, vůbec. V Česku si ale zatím pozornost nezískal. I u nás ale vzniká komunita nadšenců, kteří si navzájem vyměňují zkušenosti s touto platformou a vzdělávají se. Patří k nim i Martin Humpolec a Kristýna Turner z týmu PwC CTech, kteří se podíleli i na přípravě srpnové konference CzechDreamin v KCP

Martina jsme se ale pro začátek zeptali aspoň na to, co vše Salesforce nabízí a čím si ho získal. Pokud se chcete o Salesforce dozvědět i vy stačí přijít 9. září do PwC na přednášku zaměřenou na užívání Salesforce v bankovním sektoru. 

S3

Martina Humpolce Salesforce nadchnul, chce s ním seznamovat i ostatní

Martine, jak jednoduše představit Salesforce někomu, kdo ho zatím nepoužívá?

Ono to úplně jednoduché není. Salesforce je CRM platforma číslo jedna v světě, která se u nás ale zatím příliš nepoužívá. Kromě CRM jde o 360° podporu zákazníkovi v nejrůznějších odvětvích. Nejedná se tedy jen o nahrávání kontaktů a jejich správu jako u běžného CRM, ale i marketing, servis, analytiku dat a lze ho propojovat s mnoha dalšími systémy. Současně jde o vývojovou platformu takřka pro cokoliv.

Salesforce už ale není žádnou technologickou novinkou...

V žádném případě. Salesforce vznikl už před dvaceti lety. Má za sebou podobný garážový příběh jako další technologičtí giganti, které dnes znají i koncoví uživatelé. Salesforce sice není v Čechách příliš známý, jeho hodnota na burze je ale větší než hodnota IBM. Ten produkt je neuvěřitelně inovativní a všechny ostatní CRM systémy předbíhá.

Jaké funkce tedy nabízí? 

Salesforce je v podstatě platforma, nad kterou běží několik řešení, kterým oni říkají „cloud“, těch cloudů je asi třináct. Jde o sales, service, marketing, bysnys analytika, IOT, e-shop, komunita a mnoho dalších. Každý z těch cloudů lze koupit zvlášť, což je pro zákazníky hned první vstupní a velmi zajímavou výhodou. Nejde totiž o velký třesk, na základě kterého by musel hned při vstupu investovat obrovský balík peněz. Naopak může začít v místě, kde cítí největší potřebu, a postupně se připojovat i k dalším cloudům podle potřeb jeho byznysu.

Jak tedy vypadá typický zákazník Salesforce?

Ten asi neexistuje. Salesforce má zákazníky, kde je jen jeden uživatel. Pak má i zákazníky jako je PwC, s 200 tisíci uživateli jsme totiž vůbec největší implementací tohoto systému.

Po CzechDreamin se budeš podílet i na konferenci v PwC. Jak se vám daří vytipovat českého klienta, který by službu ocenil?

Českých zákazníků mnoho nemáme. Doposud jsme se soustředili především na firmy ze západní Evropy. Chceme to ale změnit a 9. září pořádáme spolu s partnerem PwC Petrem Ložkem setkání pro finanční instituce a jejich ředitele v prostorách PwC. Největší českou implementací doposud byla ČSOB.

Zmiňoval jsi garážové začátky Salesforce. Disney, Apple, Google i další firmy, které mají tento start z ničeho společný, patří také ke společensky nejvíce odpovědným firmám. Co přesně v této oblasti dělá Salesforce? 

Salesforce není jenom ta technologie a licence, ale jde o něco, čemu Salesforce říká Ohana, což ja havajsky rodina. S rodinou jsou spojeny hodnoty i přístup k jejím členům a Salesforce má několik různých hodnot. Patří k nim důvěra, equality – mají tedy vyrovnané platy žen a mužů a dokonce se jim daří, aby i jejich konference byly půl na půl v návštěvnosti žen a mužů. Top IT konferenci, kde je stejný počet žen a mužů jinde nenajdete. Podporují i neziskový sektor. V podstatě každá nezisková organizace má nárok na asi 10 licencí zdarma, hodnota těchto licencí by přitom přesahovala 2500 dolarů měsíčně. A nakonec, když přijdete na konferenci ohledně Salesforce, často se vám stane, že bude vlastně nezisková, protože ji dělají nadšenci. Salesforce se pravidelně umisťuje mezi dvacítkou společensky nejvíce odpovědných firem. 

NSRMZqxQDiverzita na konferenci CzechDreamin mohla návštěvníka, který přišel na akci Salesforce poprvé, překvapit.

Jak se daří Salesforce na západě Evropy ve srovnání s Českou republikou?

Mezi firmami západní Evropy je zájem o poznání vyšší. Salesforce jako takový má stále 20% roční růst a v tuto chvíli má i majoritu trhu. Když to srovnáme s Oracle, Microsoft nebo dalšími podobnými systémy, tak Salesforce má větší podíl trhu, než jeho konkurenti dohromady.

Jaké jsou další plány CTech s touto platformou?

Chceme dál zvyšovat povědomí o tom, co tato sympatická platforma nabízí. Právě proto jsme 16. srpna uspořádali první konferenci CzechDreamin, na které se z velké části podílel i tým Ctech, a to ve svém vlastním volném čase. Salesforce má totiž nejen spoustu výhod pro klienty, ale, jak už jsem zmiňoval, má kolem sebe i velice soudržnou komunitu. V září se budeme zaměřovat na využití Salesforce v bankovním sektoru. 

Zatím české firmy oslovujeme se Salesforce jako takovým. Na řadu by ale mělo přijít propojení například se službami Data Analytics. Pokud budeme pracovat jako jedna firma a budeme si nadále budovat i vlastní „ohana“, tak budeme moci zákazníkům nabízet ještě mnohem komplexnější servis.

 

Setkání zaměřené na digitální transformaci ve finančním sektoru na platformě Salesforce proběhne 9. 9. 2019 v prostorách PwC od 15:00 do 17:00. Přihlásit se můžete na webu www.pwc.cz/salesforcesetkani.

S4PwC část týmu CzechDreamin.