My máme profesionály, zkušenosti a zdravý nadhled, reKáva má drive, potenciál a skvělou myšlenku. Přesto, že obvykle pracujeme s velkými mezinárodními společnostmi a věnujeme se rozvoji korporátního byznysu, v Technology Consultingu si rádi najdeme čas i na projekty, které nás prostě jen baví a posouvají dál. Možná to překvapí, ale i v týmu o více než sto lidech si totiž snažíme držet mindset start-upu. V případě nápadu na spolupráci s reKávou jsme tedy neváhali dát hlavy a kávové sedliny dohromady a pomoci projektu, který směřuje k funkčnímu a značně svébytnému stylu ochrany životního prostředí. 

Startujeme pilotní díl seriálu, který představí nejen naši spolupráci s reKávou, ale také jednotlivé procesy Design thinkingu.  Pojďme to ale vzít popořádku.

 

Co je reKáva?

Rekávu můžeme stručně představit jako startup založený na ESG hodnotách – tedy enviromentální, společenské a veřejné odpovědnosti. Tento startup vznikl v roce 2019 a zaměřuje se na sběr a využití kávové sedliny. Už v následujícím roce se dostal mezi 10 finalistů programu Social Impact Awards – soutěže, věnované českým odpovědným start-upům. Díky soutěži se reKáva také poprvé seznámila s konzultanty PwC, tehdy v roli jejích mentorů.

Za sympatickým projektem stojí Jana Šrámková, která nerada vyhazuje věci – a právě i lógru z kaváren nebo firem dává druhou šanci při kompostování, hnojení nebo dokonce zpracování na palivo nebo udržitelnou módu.

 

Jaká je role PwC?

Naší rolí je pomoci Janě a její reKávě najít způsob, jak co nejefektivněji svážet kávovou sedlinu od spolupracujících podniků. A naše řešení nejen vytvořit, ale také uvést v život. Zároveň chceme použít data, která sesbíráme tak, aby celá „pouť“ kávové sedliny byla transparentně zmapovaná pro všechny zúčastněné. Doufáme, že si řešení, na kterém pracujeme, sedne s reKávou i restauracemi jako… Hrnek na podšálek.

 

Proč to děláme?

Protože jsme odpovědní. Pro PwC je odpovědnost jednou z klíčových hodnot. Nejde přitom jen o přístup napsaný někde na papíře. Když jsme se našich kolegů v Technology Consulting komunitách ptali na to, jaký projekt by je aktuálně bavil, kombinace byznysu a ekologie byla právě tím, po čem prahli.  ReKáva je v tomto směru sympatický "balíček 2 v 1"  – časem a nadšením našich konzultantů podporujeme smysluplný začínající podnik a ještě se podílíme na rozvoji cirkulárního projektu, který nám dává skutečný smysl. Co víc si jen přát? 

Protože nás to baví. Zatímco dáváme něco ze sebe okolí a budoucnosti, uždibují si drobet i členové týmu, který byl pro spojení s reKávou sestaven. Běžně totiž pracujeme s velkými mezinárodními firmami, pevně strukturovanými korporáty, bankami a podobně. Spolupráce se start-upem nám tak nabízí možnost zkoušet nové přístupy a pohledy na vývoj a příležitost si užít skutečně tvůrčí práci. 

Kdo nic nezkusí, nic neztratí, ale také nezíská. A v technologiích ta druhá část věty platí minimálně dvojnásob. Spolupráce s reKávou je tak ve výsledku příležitostí se vzájemně rozvíjet odlišnými zkušenostmi. To vše navíc v týmu lidí, kteří mají chuť objevovat nové technologie, které jsou pro dnešní byznys dostupné a mohou jej posunout dál. Další z věcí, která u nás mění běžnou pracovní šeď v každodenní slušnou pracovní jízdu.

 

 

Jak to děláme?

Výsledek chceme minimálně ten úplně nejlepší, proto používáme metodologii Design thinking opírající se o mindset Business Experience Technology. Pět propracovaných fází provázaných se třemi hledisky vede ke skutečně hlubokému porozumění problému a jeho nejlepšímu řešení. Třeba i za cenu toho, že nás Design thinking umí z pokročilé fázi srazit zpátky tam, kde jsme do toho nedali všechno… Podaří se nám s reKávou probojovat až do závěrečné implementace? 

Stay tuned. Ať se dozvíte, jak se nám podařilo zapojit IoT do spolupráce s dnes desítkami (a do budoucna možná i stovkami) dodavatelů, jak jsme pracovali s daty a spolu s klientem hledali nové cesty a optimalizovali procesy. Tedy jak podobné projekty skutečně probíhají. V příštích dílech se totiž podíváme skutečně pod pokličku všech 5 fází design thinkingu.