Marketing z pohledu DPH

Marketing z pohledu DPH #6 – kompenzace slevy třetí stranou

Pokud jste v situaci, že svému zákazníkovi poskytujete slevu, ale na slevu vám “přispěje“ jiná společnost (třeba výrobce zboží), čtěte pozorně dál. Například stavební firma...

Celý článek

Marketing z pohledu DPH #5 – obratové bonusy, skonta a zpětné slevy

Skontem neboli slevou za včasnou platbu rozumíme platební podmínku, podle které obvykle vzniká nárok na slevu v případě zaplacení faktury před lhůtou splatnosti nebo při...

Celý článek

Marketing z pohledu DPH #4 – příbaly ke zboží

Pod pojmem „příbal ke zboží“ si můžete představit například skleněný půllitr prodávaný spolu s kartonem piva či tužku přibalenou k časopisu. Získání příbalu je vždy...

Celý článek

Marketing z pohledu DPH #3 - obchodní vzorky

Obchodní vzorek, který byl poskytnut zdarma v rámci ekonomické činnosti, nepodléhá DPH. Pokud byl poskytnut v rámci činnosti, která generuje nárok na odpočet daně, je...

Celý článek

Marketing z pohledu DPH #2 – služba jako dar

V předchozím díle jsme zmiňovali, že za dar se považuje i poskytnutí služby zdarma. Ať už se jedná o dopravu, výuku, konzultaci či vedení účtu...

Celý článek

Marketing z pohledu DPH #1 – dárky

Máme pro vás nový mini seriál o marketingových nákladech z pohledu DPH. A protože se neúprosně blíží vánoční svátky, podíváme se nejprve na dárky. Poskytneme-li...

Celý článek